10 věcí, které je třeba zkontrolovat po výběru názvu vaší firmy

Když začínáte s novým podnikáním, jeho hlavní představitelem pro vnější svět je jméno. Takto bude vaše organizace oslovena, ať jste kdekoli. Nakonec to bude tvář společnosti. Protože je to tak důležité, je samozřejmé, že musíte přemýšlet o tom, jak zajistit svému podniku dobré jméno. Musíte splnit všechna kritéria, profesionální, právní i osobní.

Firma je obvykle pojmenována všude, takže by měla být snadno vyslovitelná a zapamatovatelná. Když se podíváte na všechny velké značky na světě, se svými zákazníky se setkaly se samotnými jmény. Nike, Adidas, Puma, Amazon atd. Jsou jména, která se stala téměř synonymem pro typ produktů, které prodávají.

Musíte usilovat o dosažení této úrovně a mít dobré jméno je prvním krokem správným směrem. I po dokončení názvu vaší firmy existují určité kontrolní seznamy, které musíte dodržovat, abyste se dostali na správné místo.

Věci, které je třeba zkontrolovat po dokončení názvu vaší firmy

Název musí být jedinečný a snadno zapamatovatelný

Prvním kritériem, které musí název obchodní organizace splňovat, je, že je jedinečný ve všech ohledech. Je samozřejmé, že když si zkontrolujete reklamu, ať už v tištěné nebo online, pokud je název jedinečný, utkví se vám v paměti na dlouhou dobu. Jakmile je uložen ve vašem podvědomí, bude také snazší si jej zapamatovat. Zajistěte, aby název odpovídajícím způsobem odpovídal těmto požadavkům.

Mělo by být snadné vyslovit 

Jedním z hlavních záměrů, které byste měli mít při pojmenování své firmy, je, aby se stala domácím jménem. Jediný způsob, jak se to může stát, je, když je to chytlavé a snadno vyslovitelné. Většina společností se rozhoduje pro názvy, které jsou mono nebo slabiky a které lze poměrně snadno hláskovat. Pokud to vypadá jako jazykolam a je těžké to vyslovit, pravděpodobně si to dlouho nepamatují.

Musíte být rozumní a mít vztah ke společnosti.

Při zahájení nového podnikání není dobré jít po nějakých vymyšlených jménech. Některé společnosti jako Yahoo a Quikr měly v tomto ohledu velké štěstí, ale vždy jsou spojeny s určitými riziky. Mělo by to mít určitou podobnost s typem podnikání, které plánujete provozovat. Zkrátka by to mělo dávat smysl. Zvolené jméno byste měli ověřit také v jiných cizích jazycích. Mnohokrát se stalo, že organizace byly v rozpacích, protože jméno znamenalo něco jiného v jiném dialektu.

Nemělo by docházet k problémům s autorskými právy ani ochrannými známkami

Ochranné známky a autorská práva jsou vrstvy omezení, která mohou být při pojmenování vaší společnosti nezbytná. Ochranná známka v zásadě znamená majetek, který je ve vlastnictví stávajícího podniku. Pokud jako start-up porušíte ochranné známky, můžete být žalováni za velké částky. Vaše podnikání se ani nerozjede. Autorská práva zahrnují zákony, které poskytují ochranu před nápady a výrazy. Nemáte práva je jakýmkoli způsobem používat k pojmenování nebo marketingu. Tyto výrazy chráněné autorskými právy nemohou využívat ani slogany.

Pro doménové jméno online použijte preferované přípony

Kdykoli začnete s novým podnikáním, je v dnešní době nutné, abyste pro něj měli online přítomnost. Jednou z nejběžnějších metod, jak toho dosáhnout, je prostřednictvím dostupného online webu. Výběr doménového jména pro něj je důležitý a jakákoli chyba v tomto ohledu může vaši firmu přijít draho. Název domény musí co nejvíce odpovídat názvu společnosti a musí mít příslušné přípony. Tím zajistíte, že později nebudou žádné problémy s autorskými právy.

Podívejte se, že to není omezeno

Při pojmenování společnosti není uloženo žádné omezení. Některé společnosti například uvádějí v názvu geografickou polohu místa nebo produkt, který prodávají. To způsobuje spoustu problémů, když se chtějí rozšířit na jiné místo nebo chtějí změnit své preferované produkty, protože zákazník může být zmatený. 

Získejte recenze od ostatních

Když začínáte s novým podnikáním a rozhodli jste se pro jméno, vždy se doporučuje získat recenze od vašich příznivců, než je oficiálně uvedete na trh. Budou schopni vám přesně říci, co je správné a co špatné, a pokud dojde ke změnám, vylepší to. Rovněž zkontrolují, zda jste schopni způsobit stejný typ reakce, jakou očekáváte.

Zeptejte se potenciálních zákazníků na důvěryhodnost názvu.

Tento krok je proveditelný, pokud máte na výběr více než jedno jméno. I po dokončení však můžete provést závěrečnou kontrolu tím, že si promluvíte se svými potenciálními zákazníky, investory a dalšími, kteří budou spojeni s vaší firmou. Před posledním hovorem požádejte o jejich názor a ověřte jejich důvěryhodnost.

Ujistěte se, že je název zaznamenán v každém provozním stavu.

Toto je další důležitý krok z právního hlediska. Vaše firma musí mít registr v každém státě, ve kterém chcete, aby fungovala. Primární záznam by měl být ve jménu domovského státu, kde má mít sídlo, a ostatní by měly být státy, kde plánujete mít další rozšíření. Jakmile dokončíte tento krok státní registrace, můžete uplatnit svá práva podnikat kdekoli.

Neměly by existovat žádné urážlivé výrazy.

Pokud má vaše obchodní jméno nějaké politické nebo právní významy, pravděpodobněji narazíte na problémy se státními a federálními zákony. Také nesmíte provokovat pornografické myšlenky nebo gesta, která jsou považována za neslušná. Nemělo by to být ani urážlivé pro žádnou konkrétní komunitu. Ujistěte se, že ve vašem obchodním názvu nejsou žádná taková zahrnutí, která by byla na správné straně zákona.

Po dokončení jmen zkontrolujte, zda jsou všechny výše uvedené body správně zkontrolovány. Jakmile budete přesvědčeni, že jsou všechna kritéria adekvátně splněna, měli byste požádat o oficiální obnovení jména legálně.