Analýza SWOT společnosti Fitbit pro rok 2022: 25 největších silných a slabých stránek

Fitbit vytvořil trh s nositelnými zdravotnickými sledovacími zařízeními v roce 2007 a od té doby se stal lídrem na trhu ve svém segmentu. S tvrdou konkurencí a neustále se měnícím prostředím, které je spojeno s mnoha technologickými odvětvími, nebylo udržení podílu na trhu snadným úkolem.

Dále analyzujeme silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby, kterým čelí průkopnická společnost.

Silné stránky

1. Fitbit si udržuje silnou pozici na trhu mezi silnými konkurenty.

Fitbit byl průkopníkem nositelného fitness zařízení a jeho výhoda, která mu umožnila první pohyb, mu umožnila udržet si zdravé postavení na trhu. Od svého vzniku si Fitbit udržuje přibližně 3% podíl na trhu. Fitbit definoval své vlastní odvětví a název značky se stal synonymem nositelných technologií pro zdraví a fitness, což vytváří neuvěřitelně silné povědomí o značce, které pokračuje dodnes.

Odhaduje se, že výdaje koncových uživatelů za nositelná zařízení vzrostou z 51,55 miliardy USD na 62,69 miliardy USD. (Statista)

2. Ekosystém, který Fitbit nabízí, se stal mezi svými uživateli velmi oblíbeným a těší se velkému úspěchu.

Fitbit umožňuje svým uživatelům připojení k různým zařízením a platformám, od aplikací pro sledování sportů až po zdravotní pojišťovny, které chtějí odměnit své zákazníky za zdravý životní styl. Výsledkem bylo velké přijetí a přijetí ekosystému Fitbit, což umožňuje větší podíl na trhu a potenciál příjmů.

Fitbit je druhá největší aplikace pro zdraví a fitness v Obchodě Google Play na celém světě s tržbami 1,439 miliardy USD. (Statista)

3. Díky neustálému monitorování stavu své uživatelské základny společností Fitbit je váš přístup k datům na špičkové úrovni.

Díky mimořádně velké databázi uživatelů společnosti Fitbit a povaze produktu, který zákazník používá, se společnosti Fitbit podařilo shromáždit velké množství údajů o lidech, kteří používají její zařízení. Tato data lze použít různými způsoby, od analýzy rizik po prevenci nemocí. Tato data se v mnoha průmyslových odvětvích ukazují jako mimořádně hodnotná, protože společnosti lépe chápou své trhy a své zvyky.

Fitbit přilákal více než 30 miliard uživatelů. (Statista)

4. Přímý vztah společnosti Fitbit s uživateli prostřednictvím její přímé distribuce nabízí společnosti skvělé informace o jejím trhu.

Fitbit udržuje přímý vztah s lidmi, kteří používají jeho produkty, a distribuuje je přímo zákazníkovi. To nabízí společnosti solidní pozici, aby udržela prst na tepu svého trhu. Fitbit nabízí službu drop shipping a retail, aby sloužil vašim trhům.

Fitbit přilákal více než 500 000 předplatitelů Fitbit Premium. (Fitbit)

5. Google vlastní Fitbit a přináší značce sílu Google.

Ačkoli existují obavy ohledně problémů s ochranou osobních údajů, přičemž společnost Fitbit předsedá velkým souborům dat obsahujícím klíčové informace o zdravotním stavu populace, společnost Fitbit těží z vlastnictví společnosti Google. Díky technologickým ekosystémům společnosti Google, které nabízejí strategickou překážku pro výpady jiných technologických hráčů na trh s fitness trackerem / chytrými hodinkami, dává Google společnosti Fitbit novou výhodu, pokud jde o její schopnosti výzkumu a vývoje, jakož i rozpočet a soubory dat.

Akvizice společnosti Fitbit společností Google byla stanovena na 2,1 miliardy USD. (Hrana)

6. Fitbit vytváří platformu pro soutěžení s přáteli a kolegy.

Díky personalizovaným statistikám a analytice výkonu vytváří platforma Fitbit dokonalé prostředí pro rozvoj zdravé konkurence mezi přáteli a porovnávání výkonu se svými vrstevníky. Jelikož jsou metriky, jako je srdeční frekvence, rychlost a časy zotavení, vyvíjeny a zaznamenávány pro každou aktivitu, kterou máte, a nahrány na společnou platformu, je snadné porovnat výsledky s výsledky vašich vrstevníků.

Newyorčané chodí nejvíce schodů mimo jakýkoli stát, s průměrem 7 734 kroků v zimě a 8 807 kroky v létě. (Velmi dobře padnoucí)

7. Existují Fitbit-orientované aplikace pro aktivity mimo fitness.

Přestože je zřejmé, že zařízení Fitbit by bylo vhodné pro sledování kondice, existuje mnoho aplikací vyvinutých společností Fitbit a třetími stranami, které využívají schopnosti senzorů Fitbit. Například Fitbit má aplikaci Find My Car, která sleduje místo, kde jste zaparkovali vozidlo.

Calorie Tracker je nejúspěšnější fitness aplikací v Obchodě Google Play s tržbami 1,44 milionu USD. (Statista)

8. Na trhu je široká škála zařízení Fitbit.

Pokud hledáte zařízení, které by jednoduše sledovalo vaše kroky nebo množství spánku, Fitbit nabízí jednoduchá zařízení základní úrovně pro základní metriky. Pokud potřebujete něco komplexnějšího, zařízení Fitbit nabízejí komplexní zásadní statistiky, srdeční frekvenci, úrovně nasycení kyslíkem, stavy spánku a rozsahy a také metriky založené na teplotě pokožky a stresu.

Fitbit detekoval virus Covid-19 u 2 000 subjektů v rámci studie 187 000 lidí, kteří používali fitness zařízení. (Varovatelné)

Slabé stránky

1. Fitbit se pomalu vyvíjí do inteligentního ekosystému a bojuje s omezeným cílovým trhem.

Fitbit trvalo dlouho, než přizpůsobil své produkty z fitness zařízení / sledovače aktivit na plné chytré hodinky, což umožňuje konkurentům získat podíl na trhu. Tito konkurenti vyvinuli svůj vlastní ekosystém, který nabízí různé funkce, například kompatibilitu Apple Watch s jinými produkty Apple. Fitbit se pokusil prorazit na trhu smartwatch, ale je jen okrajově úspěšný.

Tržby společnosti Fitbit dosáhly vrcholu v roce 2017 s 25,4 miliony prodejů, poté klesly na 16 milionů v roce 2019. (Statista)

2. Levnější konkurence pro Fitbit znamená, že bude těžší znovu získat podíl na trhu.

Trh s nositelnými zařízeními / fitness trackery zaznamenal velký příliv levnější konkurence. Společnosti jako Huawei, Xiaomi a do určité míry i Samsung mají výrobky s podobnou funkčností za nižší ceny.

Tržní podíl společnosti Fitbit klesl z 3,8% na 2,6% všech dodaných jednotek po celém světě, zatímco levnější značky jako Huawei a BOAT během stejného období zvýšily svůj podíl na trhu. (GSMArena)

3. Výrobci telefonů nabízejí konkurenceschopné produkty s více funkcemi.

Společnosti vyrábějící smartphony, které vyrábějí nositelná zařízení navržená tak, aby se připojovala k jejich základním produktům, jejich smartphonům, mají kromě běžných funkcí chytrého nositelného telefonu funkce podobné Fitbit. Fitbit může uvažovat o vývoji smartphonu orientovaného na fitness, ale to by znamenalo velké výzvy a zdá se to nepravděpodobné.

Apple drží 55% trhu s chytrými hodinkami a celosvětově je dodáno 7,6 milionu kusů. (Statista)

4. Sledovače fitness lze považovat pouze za novinku, což znamená omezenou průběžnou hodnotu.

Zařízení, která mají omezené funkce mimo sledování fitness, se používají kratší dobu a u těchto uživatelů je menší pravděpodobnost, že budou opakovanými zákazníky. Zařízení, která přesáhla do chytrých zařízení, která nabízejí vylepšené funkce a konektivitu, jsou na trhu úspěšnější a vidí, jak více zákazníků upgraduje, jak jsou k dispozici nové modely.

Třetina uživatelů přestala používat své fitness trackery do šesti měsíců. (Digital Initiative ve společnosti Harvard Business School)

5. Metriky společnosti Fitbit byly kritizovány za nepřesné.

Fitbit je často založen spíše na odhadech než na skutečných metrikách. Zahrnutí odhadů bylo kritizováno, protože nenabízí rozhodující pohled na zdraví člověka, což může být hlavním důvodem, proč má člověk zařízení Fitbit.

Zpráva ukázala, že zařízení Fitbit mohou při průměrném tréninku přepočítat srdeční frekvenci až o 20 tepů za minutu. (CNBC)

6. Fitbit používá jako primární metriku fitness kroky.

Přestože je aktivita považována za nezbytnou pro zlepšení zdraví člověka, Fitbit klade příliš velký důraz na kroky a nezohledňuje důležité metriky, jako je index tělesné hmotnosti nebo příjem kalorií.

Uživatelé Fitbit podniknou více než 46 miliard kroků ročně po celém světě. (DMR)

Příležitosti

1. Fitbit vyvinul velký zájem o zdravotnictví, rozvíjí inovace a synergie se svou značkou.

Kombinací algoritmů strojového učení společnosti Fitbit, mimořádně velké sady dat a cílových senzorů je společnost Fitbit schopna nabídnout lékařská detekční zařízení, která se mohou zaměřit na různé nemoci. To umožnilo společnosti Fitbit rozšířit průnik z oblasti průmyslu zaměřeného na zdraví a fitness do zdravotnictví, a to díky možnostem včasného varování a diagnostiky. Tato nová funkce umožňuje zdravotnickým pracovníkům vzdáleně sledovat vitální funkce pacienta.

Algoritmus elektrokardiogramu (EKG) společnosti Fitbit dokázal detekovat 98,7% případů fibrilace síní v klinické studii s více pracovišti. (Fitbit)

2. Strategická partnerství nabízejí Fitbitu marketingovou výhodu ve sportovním a lékařském průmyslu.

Tato partnerství umožnila společnosti Fitbit prozkoumat synergie v průmyslových odvětvích, kde se nositelná zařízení dříve neobjevila. To umožňuje získat informace, které dříve nebyly možné a které byly ku prospěchu odvětví, jako je medicína a profesionální sport.

Díky partnerství s Feinsteinovým institutem pro lékařský výzkum rané studie naznačují, že vitální funkce monitorované Fitbitem mohou s 50% přesností indikovat prevalenci nemocí, jako je COVID-19. (Nextgov)

3. Pobídky zdravotního a podnikového pojištění zakořenily Fitbit ve zvycích domácnosti.

Zdravotní pojišťovny používají data poskytovaná zařízeními, jako je Fitbit, k upřesnění svých pojistných smluv. Logika naznačuje, že jde o scénář oboustranně výhodný, kdy lidé těží z nabízených pobídek a pojišťovny z lidí, kteří žijí déle, a tak platí po celý život více pojistného s menším počtem škod. Kvůli chorobám, kterým lze předcházet.

Pojistníci zdravotního pojištění, kteří se přihlásili k motivačním programům založeným na sledovačích fyzické aktivity, žijí o 13 až 21 let déle než ti, kteří tak nečiní. (CBC Radio-Kanada)

4. Sportovní nositelná zařízení a senzory jsou v profesionálním sportu pro monitorování a sledování stále důležitější.

Profesionální týmové sporty stále více začleňují do monitorování výkonu nositelná zařízení a zahrnují senzory v různých aspektech hry. Například společnost Sportable spolupracovala s Gilbertem na vývoji prvního chytrého rugbyového míče ke shromažďování údajů o trajektorii, silách nárazu a dalších klíčových statistikách.

Mikroprocesory v profesionálním sportu zpracovávají 1000 datových bodů za sekundu. (Polovina)

5. Fitbit může udělat více pro přilákání vývojářů třetích stran k produkci kompatibilních aplikací pro své produkty.

Metriky, které jsou generovány a měřeny na platformě Fitbit, jsou k dispozici vývojářům aplikací třetích stran k vytvoření softwaru, který tyto metriky využívá pro různé výsledky. To má potenciál vyvinout specifické sportovní aplikace, které si uživatelé mohou stáhnout do svých zařízení. Příkladem toho mohou být akcelerometry k identifikaci, jakmile surfař zachytil vlnu, a změřit přesně to, co tento surfař na každé vlně dělá.

Předpovídá se, že segment fitness aplikací poroste o 32% na 3,5 miliardy dolarů. (Klubový průmysl)

6. Fitbit může obohatit vaši nositelnou všestrannost o více a rozmanitějších senzorů.

Stále více senzorů a proměnných je životaschopných díky nositelné technologii, zejména v kombinaci s téměř konstantním přístupem k internetu. To otevírá svět příležitostí pro společnost, jako je Fitbit, k vývoji specifických nositelných zařízení pro biometrickou analýzu. Fitbit nedávno vydal senzor nasycení krve kyslíkem, který dokáže diagnostikovat stavy jako spánková apnoe.

Ve Spojených státech trpí spánkovou apnoe 18 milionů lidí. (zprávy o zdraví mobi)

Hrozby

1. Konkurence v oblasti zdraví a fitness technologií po celém světě roste.

Trh Fitbit zažívá neustálý tlak nových technologií, schopností a nových účastníků na trh. Stávající značky se stávajícími zákazníky absorbují podíl na trhu prodejem zařízení, která doplňují jejich hlavní produkty a konkurují kompetencím společnosti Fitbit.

Apple a Samsung vedou celosvětové dodávky zařízení se 7,6 miliony dodaných zařízení a 1,9 milionu zařízení. (Statista)

2. Zavedené sportovní značky mají větší důvěryhodnost.

Značky se zavedenými sportovně orientovanými produkty a službami nabízejí na trhu větší důvěryhodnost. Přestože tomu může Fitbit čelit díky partnerství s Adidasem, může být pro značky snazší vstoupit na trh a soutěžit s Fitbitem kvůli jeho stávající přítomnosti na trhu a uživatelské základně. Jedním z příkladů je, že stávající zákaznická základna GPS společnosti Garmin je dokonalým cílovým trhem pro GPS fitness trackery.

Prodeje Garminu vzrostly o 37%, což technologickému gigantu dalo 8% trhu s chytrými hodinkami. (Varovatelné)

3. Obavy o soukromí spojené s fúzí Google vyvolávají otázky mezi uživateli a antimonopolními regulačními orgány.

Nákup Fitbit od společnosti Google představuje problém s ochranou osobních údajů u zákonodárců a antimonopolních organizací. Fitbit uchovává údaje o zdraví své velké uživatelské základny na serverech ve společnosti, což znamená, že Google má k těmto informacím přístup. Jde o to, co přesně Google s těmito daty udělá. Google může tyto informace použít k cílení reklamy na základě statistik zdraví a kondice uživatelů.

Společnost Google dostala v roce 2019 pokutu 230 milionů USD kvůli aktivitám narušujícím ochranu osobních údajů. (Kabeláž)

4. Technologie se neustále mění a Fitbit bude muset držet krok.

Značky se specializují ve svých oborech a zlepšují své produktové řady. Společnost Garmin, která je významným konkurentem v oblasti přenosných fitness prostor, neustále vyvíjí a vylepšuje své produkty, přináší špičkové technologie a vyvíjí zařízení přizpůsobená pro určité sporty.

Globální investice do nositelných zařízení vzrostly z 218 milionů USD v roce 2015 na 6,3 miliardy USD v roce 2022. (Skupina SMS)

5. Pokračování ve společnosti Google může být pro firemní prostředí a zásady společnosti Google náročné.

Trh vyvolal větší obavy z pokračování značky Fitbit ve vlastnictví společnosti Google. Spekulovalo se, že Google má potenciál odstranit dobroty z Fitbit a dát je do vlastních nositelných produktů Google. Další obavou je, že Google může absorbovat údaje Fitbit shromážděné v průběhu let pro použití v cílené reklamě.

Cena akcií společnosti Fitbit klesla o 18% v měsících po oznámení fúze s Googlem. (Barrons)

Fitbit definoval segment trhu s nositelnými zdravotními sledovacími zařízeními. Dokázal si udržet zdravý podíl na trhu, diktovat směr odvětví a upevnit jeho jméno jako synonymum svého odvětví. Pokud se Google rozhodne udržet ji naživu, bude součástí společnosti Google pomoci společnosti Fitbit udržet si pozici na trhu.