Matice SWOT analýzy Coca-Cola: Příležitosti a slabiny

Společnost, která je synonymem silné značky a všudypřítomné dostupnosti, je společnost Coca-Cola jednou z předních světových společností. Její výrobky lze najít téměř v každé zemi (kromě Severní Koreje a Kuby) s její dobře známou červenobílou značkou.

V tomto článku se podíváme na silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby jednoho z největších světových výrobců nápojů, The Coca-Cola Company.

Silné stránky

1. Společnost Coca-Cola má jednu z nejdůležitějších identit a ocenění značky na světě.

Ať už cestujete po celém světě, určitě uvidíte všudypřítomné červenobílé logo společnosti The Coca-Cola Company. Značkové a reklamní kampaně společnosti Coca-Cola se ujaly turnajů Světového poháru, vydělávaly na vánočních slavnostech a podpořily jednu z nejsilnějších reklamních rivalit v marketingovém světě.

Značka Coca-Cola má hodnotu 84 miliard dolarů. (Statista)

2. Společnost Coca-Cola má v Severní Americe dominantní vedoucí postavení na trhu.

Coca-Cola je i nadále měřítkem v oboru a postupem času se objevuje mnoho kopírovacích produktů. Bez ohledu na to vaši zákazníci nadále hledají původní chuť vašeho hlavního produktu, Coca-Coly, a chuti vašich hlavních nabídek produktů. Tato autenticita se až do určité úrovně odlišuje od svých konkurentů. To však nebrání tomu, aby nepřímá konkurence zdravotních nápojů, balené vody a horkých nápojů ovlivňovala jejich podíl na trhu.

Coca-Cola dominuje 35% severoamerického trhu s nealkoholickými nápoji. (Statista)

3. Vlastní kapitál značky společnosti The Coca-Cola je jednou z nejuznávanějších a je jednou z nejsilnějších na světě.

Věrnost značky a vnímaná kvalita společnosti Coca-Cola posiluje image značky The Coca-Cola. Společnost si drží svoji pozici více než století. Abyste toho dosáhli, museli jste se ujistit, že váš marketing a reklama jsou na špici jejich hry a budou i nadále tím, jak se mění potřeby světových nealkoholických nápojů. Přestože se obal a korporátní identita společnosti The Coca-Cola Company v průběhu let mnohokrát změnily, linie zůstává mimořádně silná.

Coca-Cola utratí za reklamu 280 milionů dolarů ročně. (Statista)

4. Nápoje společnosti Coca-Cola Company jsou k dispozici ve více než 200 zemích po celém světě.

S výjimkou Severní Koreje a Kuby kvůli politickým sankcím lze produkty společnosti The Coca-Cola najít po celém světě. Distribuční síť je známá tím, že zahrnuje některé z nejinovativnějších a lokalizovaných distribučních metod, jak dostat vaše produkty do některých nejvzdálenějších oblastí světa.

Více než 1,9 miliardy porcí produktů společnosti The Coca-Cola Company je podáváno každý den ve 200 zemích po celém světě. (Coca Cola)

5. Protože společnost Coca-Cola má tak široký průnik na trh, je její distribuční systém jedním z nejúčinnějších a nejpropracovanějších na světě.

Uvedení produktu na trh je pravděpodobně jedním z nejnákladnějších aspektů životního cyklu produktu a u Coca-Coly tomu není jinak. Společnost má neuvěřitelnou síť místních partnerů, kteří zajišťují pohodlí a efektivitu, pokud jde o její distribuční systém. Odolnost je klíčem k úspěchu tohoto systému, protože produkty společnosti Coca-Cola jsou distribuovány v některém z nejvzdálenějších a nejnepřátelštějších prostředí na planetě.

Coca-Cola provozuje 900 stáčíren po celém světě. (Společnost Coca Cola)

6. Společnost Coca-Cola může vzhledem ke své velikosti reagovat na trh prostřednictvím akvizic a akvizic.

Pokud by se pozice společnosti Coca-Cola na trhu dostala pod zvýšený tlak přímé nebo nepřímé konkurence, může (a) se prosadila strategickými akvizicemi. Příkladem je akvizice společnosti Costa Coffee společností The Coca-Cola Company za účelem získání expozice na trhu s čajem a kávou, což je segment, který je vnímán jako nepřímý konkurent. Tato strategie odhalila společnost Coca-Cola nejen v segmentu čaje a kávy, ale také v balené vodě díky akvizici šťávy a energetických nápojů Dasani.

Společnost Coca-Cola koupila společnost Costa Coffee za 5,1 miliardy dolarů. (Investopedia)

Slabé stránky

1. Společnost Coca-Cola neprokazuje udržitelné postupy.

Spoléhání společnosti Coca-Cola na plasty na jedno použití vedlo k tomu, že byla považována za jednoho z nejhorších znečišťovatelů na světě. To, spolu s jeho velkou závislostí na vodě, je špatné pro jeho image. Společnost The Coca-Cola Company má příležitost posílit svůj závazek k udržitelné výrobě, což by její značce velmi prospělo.

45,2% produktové řady Coca-Coly je baleno do PET plastových lahví. (Statista)

2. Společnost Coca-Cola čelí tvrdé konkurenci.

Společnost Coca-Cola čelí přímé konkurenci v kategorii sycených nealkoholických nápojů i nepřímé konkurenci v podobě horkých nápojů, balené vody a výživových nápojů. Společnost Coca-Cola navíc nadále čelí konkurenčním akcím svého největšího institucionálního konkurenta The Pepsi-Co. Tato rivalita si vysloužila vlastní jméno The Cola Wars.

Pepsi-Co má tržní kapitalizaci 188,6 miliardy USD, zatímco společnost Coca-Cola má tržní kapitalizaci 185,8 miliardy USD. (Investopedia)

3. Ačkoli má Coca-Cola k dispozici širokou škálu nápojů, nediverzifikovala se do žádného jiného segmentu trhu.

Na rozdíl od svého hlavního konkurenta má The Coca-Cola Company několik pokusů vstoupit do jiných odvětví než nápojů. Konkurenti se zaměřili na různá průmyslová odvětví, včetně vstupu společnosti Pepsi-Co na trh s občerstvením, což je krok, který jí pomohl diverzifikovat nabídky mimo odvětví sycených nápojů. Překročení nápojů by mohlo společnosti Coca-Cola pomoci posílit její pozici lídra na trhu.

Společnost Coca-Cola vlastní více než 500 značek nápojů po celém světě. (Společnost Coca Cola).

4. Nutriční hodnota produktů společnosti The Coca-Cola Company je jedním z hlavních důvodů, proč se zákazníci od společnosti odvracejí.

Společnost Coca-Cola se ve skutečnosti pokoušela vyrábět výrobky typu Cola, které obsahují méně cukru, cukrů a produktů nahrazujících cukr, ale její image je stále silně zakořeněná jako image nezdravého produktu. Tyto pokusy vedly k vytvoření produktů jako TAB a Coke Life, které nahrazují cukr stévií, která je považována za zdravější. Je zajímavé, že tyto značky patří mezi značky Společnost Coca-Cola se nedávno rozhodla přestat zefektivňovat svoji činnost.

Porce Coca-Coly o objemu 12 uncí obsahuje deset čajových lžiček cukru. (Velmi dobře padnoucí).

5. Aby společnost The Coca-Cola pronikla do všech koutů světa, má vysoké distribuční náklady.

Aby byla zajištěna dostupnost jejích produktů ve 200 zemích, které prodávají produkty Coca-Cola, udržuje společnost výjimečně složitý systém dodavatelského řetězce. Obchodní model společnosti Coca-Cola se točí kolem nezávislých stáčíren, které do sirupu dodávaného společností The Coca-Cola Company přidávají sycenou vodu. Poté jsou naplněné lahve distribuovány zákazníkům a regionům k plnění objednávek. V tomto modelu je samotný proces stáčení dokončen partnery do lahví, zatímco výrobu sirupu a distribuci konečného produktu provádí sama společnost.

Společnost Coca-Cola distribuuje více než 3 500 různých nápojových možností do více než 200 zemí. (Market.US)

6. Voda je pro Coca-Colu klíčovým vstupem a je stále více oceňována.

Voda je identifikována jako klíčový národní zdroj strategického významu pro mnoho zemí. Výroba produktů Coca-Cola spotřebovává hodně vody a na sto litrů výrobku je k výrobě potřeba devadesát jedna litrů vody. Vzhledem k tomu, že ekologické dopady používání vody a odolnost vůči životnímu prostředí jsou stále důležitější, bude společnost The Coca-Cola muset řešit využívání vody ve svých výrobních procesech.

Společnost Coca-Cola spotřebuje při své činnosti 295 miliard litrů vody ročně. (Statista)

Příležitosti

1. Společnost Coca-Cola může své marketingové úsilí více zaměřit na rozvíjející se trhy.

Ve velké části světa došlo k masivnímu nárůstu čistého příjmu na obyvatele na územích, kde se Coca-Cola dříve nesoustředila na své expanzní úsilí. To nabízí příležitost pro expanzi na podexponovaných trzích v rozvíjejících se ekonomikách. Expanze na trhy Evropy, Středního východu a Afriky představuje pro Coca-Colu velkou příležitost.

Trhy v Evropě, na Středním východě a v Africe představují 16,8% příjmů společnosti The Coca-Cola Company. (Statista)

2. Společnost Coca-Cola může do své produktové řady zavést nepití.

Díky dodržování strategií diverzifikace svých konkurentů je společnost Coca-Cola schopna diverzifikovat svou nabídku produktů nad rámec svých starších nápojových produktů. Tato strategie se ukázala jako účinný způsob, jak zmírnit riziko recese na trzích s konkrétními produkty, jako jsou sycené nápoje. Společnost The Coca-Cola Company může navíc využít výhod své rozsáhlé a efektivní distribuční sítě produktů v segmentu podobném nápojům syceným oxidem uhličitým, jako jsou občerstvení.

Uvedení nového produktu na trh v segmentu občerstvení a nápojů stojí přibližně 71 milionů dolarů. (Analýza signálu)

3. Neustálé inovace v dodavatelském řetězci Coca-Coly mohou otevřít nové příležitosti.

Vzhledem k tomu, že se globální dodavatelské řetězce stále vyvíjejí a inovují, nabízí to společnosti The Coca-Cola příležitost dosáhnout větší efektivity jejích distribučních strategií. Je vidět, že společnost Coca-Cola využívá těchto technologických pokroků, když do své infrastruktury dodavatelů a distribučních technologií přijala technologii blockchain. Využívání kryptoměn, jako je Ethereum, dále přispěje k efektivitě, efektivitě a odpovědnosti sítí společnosti.

Dodavatelský řetězec společnosti Coca-Cola zpracovává 160 000 objednávek denně. (Dodavatelský řetězec všech věcí)

4. Společnost Coca-Cola se může více zaměřit na zdravé nápoje.

Globální trend směrem ke zdravější existenci, stejně jako pokračující zdravotní pandemie projevující se obezitou, cukrovkou a dalšími zdravotními problémy souvisejícími s dietou, přesouvají trh ze sladkých a sycených nápojů na vnímané alternativy. Jako zdravější. Patří sem smoothies, balená voda, čaje a kávy. Společnost Coca-Cola nedávno vstoupila na trh horkých nápojů akvizicí společnosti Costa Coffee. Kromě toho mají zastoupení v balené vodě díky své účasti v Dasani. V tomto segmentu je však větší potenciál pro expanzi.

Celosvětový průmysl nápojů pro zdraví se odhaduje na 478 miliard dolarů. (Cision US Inc)

5. Recyklovaný plast je ekologický imperativ pro budoucnost.

Vědomá spotřeba se stává neuvěřitelně důležitou firemní hodnotou pro spotřebitele na celém světě. Společnost Coca-Cola je v současné době považována za jednoho z největších světových přispěvatelů ke znečištění plasty. Jednorázové plasty jsou i nadále důležitou součástí dodavatelského řetězce společnosti The Coca-Cola Company. To nabízí příležitost změnit svůj image stanovením cílů nejen snížit množství plastů na jedno použití ve vašich produktových řadách, ale také snížit plasty úplně. Do roku 2030 byly stanoveny cíle pro 100% recyklovaný plast; návrat do skleněných nádob však nabízí ještě větší příležitost.

60% plastů společnosti The Coca-Cola Company je recyklováno. (Společnost Coca Cola)

6. Opatření ke snížení nákladů mohou posílit pozici společnosti Coca-Cola jako předního výrobce nápojů.

Díky svému složitému a nákladnému dodavatelskému řetězci má společnost The Coca-Cola možnost zdokonalit své operace za účelem efektivnějšího provozu. Společnost začala tuto operaci zlepšovat prodejem produktů, které nepřispívají k jejím výsledkům, a outsourcováním svých operací plnění do lahví třetím stranám. Společnost Coca-Cola zaznamenala v roce 2010 nižší příjmy; nicméně si udrželi růst ziskovosti díky snížení nákladů a hledání efektivity.

Společnost Coca-Cola zruší 2 200 pracovních míst po celém světě. (EMedia Holdings Company)

Hrozby

1. Možná nebudete moci dlouhodobě rozšířit svou zákaznickou základnu.

Marketingové úsilí společnosti Coca-Cola bylo na trzích, na které se soustředila, tak úspěšné, že dosáhlo úrovně nasycení trhu, kde je obtížné přilákat nové zákazníky ke svým starým nabídkám. Tento fenomén je prezentován nejen společnosti The Coca-Cola Company, ale také jejímu konkurentovi The Pepsi-Co.

Čistý provozní příjem společnosti Coca-Cola se mezi lety 2012 a 2018 snížil o třetinu. (Statista)

2. Mnoho produktů společnosti The Coca-Cola Company je zastaralých a málo výnosných.

Drtivá většina produktových řad společnosti The Coca-Cola Company se podílí velmi malým procentem na tržbách společnosti. To vystavuje společnost významným tržním rizikům, která mohou ovlivnit jejích několik značek založených na objemu.

Polovina značek společnosti The Coca-Cola Company se na celkových tržbách podílí pouze 2%. (Nasdaq)

3. Zákazníci společnosti The Coca-Cola Company stále častěji hledají výživnější možnosti konzumace nápojů.

Bez dalšího vývoje vlastních značek zaměřených na zdraví nebo dalších akvizic zavedených značek, které nabízejí zdravější alternativu k slazeným sladkým nápojům, dojde u společnosti Coca-Cola k poklesu prodeje jejích hlavních produktových řad na základě objemu.

Spotřeba sycených nealkoholických nápojů průměrného Severoameričana zaznamenala meziroční pokles o 19%. (M3 USA Corporation)

4. Voda se stává stále cennějším zdrojem a voda je pro společnost The Coca-Cola velkým přínosem.

Jelikož jsou sladkovodní zdroje na celém světě stále více ohroženy, společnost Coca -Cola zažije zvýšení nákladů na svůj hlavní výrobní vstup – vodu. Společnost bude muset zdokonalit svůj výrobní proces, aby snížila množství vody požadované v jejích provozech, aby zůstala zisková a funkční.

Společnost Coca-Cola používá k výrobě 100 litrů produktu 91 litrů vody. (Společnost Coca Cola)

5. Nápojový průmysl je jedním z nejvíce konkurenceschopných na světě.

Společnost Coca-Cola za dobu své existence čelila jedné z nejprudších konkurencí. Takzvané kolské války mezi společnostmi Coca-Cola a Pepsi-Co vedly ke vzniku dvou gigantů v nápojovém prostoru. Tato vzájemně identifikovaná konkurence zajišťuje kontinuální inovační strategii, která zajišťuje přežití.

29% tržeb společnosti The Coca-Cola Company byly nízkokalorické nebo nekalorické nápoje. (Statista)

6. Použití plastů na jedno použití společností The Coca-Cola Company může být právně omezeno nebo nezákonné.

Tlak na trhu, dodavatelských řetězcích a vládních předpisech narůstá proti začlenění plastů na jedno použití do výrobního procesu společnosti Coca-Cola. Bude nutné najít alternativní řešení balení, aby společnost mohla nadále dodávat na své současné úrovni. Vaše současná závislost na plastech na jedno použití není udržitelná.

Společnost Coca-Cola vyrábí tři miliony tun plastových obalů ročně. (BBC)

Jak si spotřebitelé osvojí svědomitější výživu, může si Coca-Cola udržet své postavení na trhu? Díky své současné marketingové strategii, efektivním opatřením snižujícím náklady a prstem na tepu trhu si Coca-Cola udrží silnou pozici i do budoucna. Společnost má velké příležitosti ke zvýšení konkurenceschopnosti a podpoře růstu.